شرکت عقیق سازه ارک ، تولید و اجرای سیستم ایستادرز (کالزیپ ، کلزیپ ، زیپ پانل ، زیپ تک ، آرک زیپ)

041-3521 9217

مقایسه ساندویچ پانل و ورق با سیستم ایستا درز

امروزه با پیشرفت فناوری در صنعت ساختمان ، سیستمهای قدیمی پوشش سقف و دیوار مثل ورق گالوانیزه و ساندویچ پانل به مرور جای خود را به سیستم های نوین پوشش سقف و نما میدهند و استفاده از این پوشش های قدیمی دیگر نه توجیح اقتصادی دارد و نه در حوضه صرفه جویی انرژی میتوان از عملکرد آنها انتظار زیادی داشت.

پوشش های قدیمی مثل ساندویچ پانل به علت محدودیت طول ، شکنندگی بالا ، عایق های آتش گیرنده و استفاده از پیچ و پرچ در لایه نهایی سقف جهت نصب بسیاری از کارفرماها و پروژه ها را دچار مشکلات فراوانی کرده است و هزینه های زیادی را به علت دوباره کاری و جایگزینی مجدد به وجود آورده است.

سیستم های قدیمی پوشش سقف و دیوار به علت نداشتن عایق بندی مناسب و عایق بندی غیر قابل قبول و مقاوم نبودن در برابر آتش سوزی سوالات بسیاری را برای پیمانکاران و کار فرمایان ایجاد میکند و نمیتوانند به طور کامل به آن اعتماد کنند.

پوشش های سقفی و دیواری ایستا درز حاصل تکنولوژی روز دنیا میباشند و تمامی مشکلات مربوط به پوشش های قدیمی را به نحو احسن برطرف کرده اند و امروزه در همه پروژه های مهم دنیا از جمله فرود کاه های بزرگ نمایشگاه ها و ایستگاه های مترو و راه آهن و… مورد استفاده قرار می گیرند و رقیب بی بدیل و بلا منازعه ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه میباشند.

سیستم ایستا درز را میتوان در طول نامحدود و در محل پروژه تولید و بر روی سقف نصب نمود در حالی که ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه رنگی فقط در محل کارخانه تولید میشوند و اکثرا در طول بیشتر از 12 متر با مشکل حمل و نقل مواجه میشوند.

پوشش های قدیمی حتما باید با پیچ سوراخ و به سازه زیرین نصب شوند در حالی که سیستم ایستا درزر به وسیله ی یراق آلات مخصوص موسوم به ترمو کلیپس به لایه های زیرین متصل میشوند و هیچ گونه پیچ و پرچی لایه نهایی را سوراخ  نمیکند و این خود برترین مزیت این سیستم نسبت به سایر سیتمهای پوشش سقف و دیوار می باشد.

در مورد عایق حرارتی هم در سیستم های قدیمی پشم شیشه و یا پلی یورتان و پلی استایرن و پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگرفتند که همگی قابل اشتعال بوده و به شدت خطر ناک هستند چون با یک جرقه کوچک میتوانند سریعا شعله ور شده و تمام پوشش ساختمان را از بین ببرند در حالی که عایق حرارتی مورد استفاده در سیستم زیپ پانل پشم سنگ میباشد که حتی در برابر شعله مستقیم آتش هم مشتعل نمیشود.

ساندویچ پانل و ورق به علت نصب با پیچ بر روی سقف قابلیت انبساط و انقباض را ندارند و به مرور زمان دچار اعوجاج و بریدگی پیچ ها میشوند اما سیستم ایستا درز به دلیل استفاده از کلیپس های کشویی در سقف می توانند در جای خود منبسط و منقبض شوند و اختلاف دمای خیلی زیاد در مناطق خاص این پوشش ها را دچار هیچ مشکلی نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× واتساپ